arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

snowboard

Skitest samler den danske skination


I uge 45 blev den danske vintersæson for alvor skudt i gang. Fun Sport i Vejle og Steep and Deep havde i samarbejde arrangeret en skitest uge, hvor forhandlere, kunder, instruktører og professionelle fælles kunne afprøve den kommende sæsons udstyr. Ved foden af pisterne på Söldens gletsjer havde repræsentanter for op mod ti specialbutikker opstillet deres stande. Dette var et naturligt samlingspunkt for alle aktører, hvor der ugen igennem foregik en konstant udveksling af udstyr...

af Redaktionen

7 år siden


I uge 45 blev den danske vintersæson for alvor skudt i gang. Fun Sport i Vejle og Steep and Deep havde i samarbejde arrangeret en skitest uge, hvor forhandlere, kunder, instruktører og professionelle fælles kunne afprøve den kommende sæsons udstyr.

Ved foden af pisterne på Söldens gletsjer havde repræsentanter for op mod ti specialbutikker opstillet deres stande. Dette var et naturligt samlingspunkt for alle aktører, hvor der ugen igennem foregik en konstant udveksling af udstyr og gode råd til ethvert behov med alt indenfor race, freestyle og freeride.

Stemningen var derfor præget af et fællesskab og åbenhed med skiløb som omdrejningspunkt. Dette knyttede deltagerne sammen på tværs af miljøerne, og gav dem mulighed for at stå på ski med nye mennesker og uddannede instruktører.  Gæsterne var bosat på tre forskellige hoteller i Sölden, hvor egne busser hver morgen kørte alle op på bjerget og ned når lifterne lukkede.

 

 

Forhandlerne og kunderne fik mulighed for at mødes ansigt til ansigt, hvilket gav en personlig og specifik vejledning. Sideløbende med arrangementet var Surf og Skis butiksansatte i byen for at afprøve det udstyr de skal sælge i den kommende sæson, på den måde var Sölden derfor samlingspunkt for repræsentanter fra stort set alle de danske skimiljøer, og ugens arrangement gav mulighed for, at der kunne etableres nye netværk og kontakter.

 

 

Arrangørernes målsætning er, at testugen med tiden skal blive et større event med flere butikker og leverandører, som kan tiltrække flere gæster. Derudover vil arrangørerne indgå et samarbejde med Danmarks Skiforbund, så der i de kommende år kan laves tilbud til klubture, på den måde kan uge 45 i Sölden blive en fælles dansk sæsonopstart for hele den danske skination.

 

Tekst//Sofie Kyed – Foto//Brian Holm Nielsen